پنجشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۵ / بعد از ظهر / | 2026-06-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 21923 |
تاریخ انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۲۵ | ارسال توسط :
۰
3
ارسال به دوستان
پ

تهران- رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه تغییر ساعت کاری ادارات به ۶ صبح از نیمه خرداد قطعی است، گفت: در صورت اعلام نیاز وزارت نیرو، احتمال تغییر ساعت کاری ادارات از نیمه اردیبهشت هم وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، علاء‌الدین رفیع‌زاده دیروز در خاتمه جشنواره شهید رجایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تغییر ساعات کاری ادارات حتما اجرا می‌شود، افزود: لایحه دوفوریتی به مجلس ارائه شده تا در صورت تصویب، اختیار تغییر ساعت رسمی کشور به دولت داده شود.

وی گفت: چه این لایحه به تصویب مجلس برسد و چه تصویب نشود، ساعت کار ادارات از ۱۵ خردادماه تا ۱۵ شهریور ماه تغییر خواهد کرد و ادارات از ۶ صبح شروع به کار می‌کنند.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: به درخواست وزارت نیرو و در صورت ضرورت، شاید این شروع تغییر ساعت کاری ادارات از ۱۵ اردیبهشت‌ماه اجرایی شود.

*تاکید بر رشد بهره‌وری نیروی انسانی
به گزارش ایرنا، رفیع‌زاده در جریان این مراسم اظهار داشت: رییس جمهور بر دو موضوع آموزش کارکنان و مدیریت عملکرد و رشد بهره‌وری نیروی انسانی تاکید دارد.

وی با اشاره به نظریه‌های مدیریت منابع انسانی، بیان‌داشت: یک «پارادایم شیفت» در نظام مدیریتی دنیا اتفاق افتاده است که اگر نظام مدیریت عملکرد را در یک سازمان داشته باشیم، بهتر می‌توانیم برنامه‌ای را اجرا کنیم. به طور مثال پروژه کنترل مصرف انرژی با اجرای «نظام مدیریت عملکرد» بهتر اجرا می‌شود.

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه از حالت ایده‌آل در مدیریت عملکرد فاصله داریم، گفت: باید تلاش کنیم ارزیابی‌ها از ارزیابی عملکرد صوری به واقعی تغییر کند و مشکلات واقعی نمایش داده شود تا عملکرد بهبود یابد.

وی ادامه داد: هدف نهایی ارزیابی، بهبود عملکرد است؛ این بهبود عملکرد باید مبنای پرداخت پاداش و مزایای کارکنان باشد باید بین کسی که در اجرای برنامه و اهدافی که به او محول شده با کسی که اینگونه نیست، تفاوت وجود داشته باشد.

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه همه کارمندان ما «زیر کار در رو» نیستند، گفت: باید آموزش‌ها را در ارزیابی عملکرد جدی بگیریم؛ جشنواره شهید رجایی و تقدیر از دستگاه‌های برتر، شروع بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی است.

وی بیان کرد: به‌تازگی دستورالعمل انتخاب مدیران حرفه‌ای ابلاغ شده که بخشی از آن به نتایج ارزیابی عملکرد برمی‌گردد؛ اگر این جشنواره‌ها و ارزیابی‌ها منجر به رضایت مردم نشود، عملا به بیراهه رفته‌ایم.

رفیع‌زاده تاکید کرد: طرح ارزیابی عملکرد قصد دارد مردم را درگیر کرده و سامانه ۱۲۸ را برای این کار راه‌اندازی کرده‌ایم که هفته آینده در استان قزوین به صورت پایلوت راه‌اندازی می‌شود؛ این طرح به اصلاح فرایندهایی که به سود مردم است منجر خواهد شد. اخیرا سند نقشه راه دولت ابلاغ شده است.

 

 

 

منبع خبر ( ایرنا ) است و پویا روز | pooyarooz.ir در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 21923 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09120720761  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پویا روز | pooyarooz.ir مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پویا روز | pooyarooz.ir در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید