سه شنبه, ۲ تیر ۱۴۰۵ / قبل از ظهر / | 2026-06-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 33039 |
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۴ - ۱۶:۵۴ | ارسال توسط :
۰
1
ارسال به دوستان
پ

ایلام -شهردار ایلام اعلام کرد که سه مکان اصلی غیرمجاز برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی در حاشیه شهر شامل کمربندی‌های شمالی، خاوری و منطقه ارغوان شناسایی و مسیرهای دسترسی به آن‌ها بسته شد.

افشین مظفری در حاشیه پاکسازی نخاله‌های ساختمانی کمربندی شمالی شهر ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با استقرار نگهبانان در این سه مسیر توسط سازمان مدیریت پسماند در ۱۰ روز گذشته میزان تخلیه غیرمجاز نخاله‌ها به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

وی افزود: در فرایند پاکسازی مکان‌های تخلیه نخاله ساختمانی مشکل‌هایی وجود داشت که با به‌کارگیری دستگاه‌های اجاره‌ای و ملکی شهرداری، کار پاکسازی کامل این منطقه در حال انجام است.

مظفری با اشاره به اهمیت جلوگیری از تخلیه نخاله در مسیرهای اصلی تردد به‌ ویژه کمربندی‌های شهر ابراز امیدواری کرد که با همکاری شهروندان از تکرار این گونه تخلف‌ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: با هدف مدیریت نخاله‌های ساختمانی، برای خودروهای حمل نخاله دارای مجوز با ورود دادستان سامانه جی‌پی‌اس از شنبه گذشته برای ۱۵ ماشین حمل نخاله نصب شده است.

وی گفت: همه ساختمان‌هایی که دارای مجوز ساخت و ساز هستند، باید از خودروهای دارای جی‌پی‌اس برای حمل نخاله استفاده کنند.

شهردار ایلام بیان کرد: بخش بیشتری از نخاله‌های ساختمانی ناشی از نوسازی و بازسازی‌های جزیی ساختمانی است که به طور معمول توسط وانت‌ بارهای کوچک مانند نیسان حمل می‌شود.

مظفری گفت که یکی از مصوبه‌های جدی در نشست‌ آینده کارگروه مدیریت پسماند، تجهیز این خودروها به جی‌پی‌اس خواهد بود و صاحبان این آن‌ها باید در سامانه شهرداری نام‌نویسی کنند تا امکان کنترل و نظارت دقیق‌تر فراهم شود.

وی از ایجاد جایگاه موقت برای تخلیه نخاله‌های ساختمانی ناچیز خبر داد و اظهار کرد: برای این مکان‌ها بنرهای راهنمایی نصب شده تا شهروندان از ریختن نخاله در حاشیه شهر خودداری و نخاله‌های خود را به محل‌های مجاز منتقل کنند.

شهردار ایلام از مردم خواست در صورت دیدن هرگونه تخلیه غیرمجاز نخاله در سطح شهر، موضوع را به سامانه ۱۳۷ گزارش دهند تا فوری برخورد قانونی صورت گیرد.

وی از شهروندانی که در حال انجام نوسازی ساختمانی هستند، خواست برای حمل نخاله‌های خود به سازمان مدیریت پسماند شهرداری ایلام مراجعه کرده و از خودروهای دارای مجوز استفاده و از آلودگی و تخریب محیط شهری جلوگیری کنند.

مظفری ادامه داد: به طور میانگین روزانه چند سرویس جمع‌آوری نخاله جزیی در سطح شهر انجام می‌شود و همچنین گشت‌های مستقل سازمان مدیریت پسماند نیز وظیفه کنترل و پایش ماشین‌آلات حمل نخاله را برعهده دارند.

شهردار ایلام از دستگاه قضایی نیز درخواست کرد در این زمینه با این نهاد همکاری کنند و با متخلفان برخورد قانونی قاطع انجام دهند.

شهر ایلام مرکز استان در غرب کشور بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

 

منبع خبر ( ایرنا ) است و پویا روز | pooyarooz.ir در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 33039 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09120720761  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پویا روز | pooyarooz.ir مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پویا روز | pooyarooz.ir در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید