پویاروز – ایلام -مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام از بازپسگیری ۱۱.۵ میلیون کیلووات ساعت برق در قالب طرح ملی «مهتاب» در استان خبر داد و تأکید کرد که این حجم از انرژی با برچیدن انشعابهای غیرمجاز و اصلاح شبکه در ساعتهای اوج بار به دست آمده است.
ولی اله ناصری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به دستاوردهای اجرای طرح ملی مهتاب در استان اظهار کرد: با اجرای دقیق و پیوسته این طرح همزمان با سراسر کشور ۱۱.۵ میلیون کیلووات ساعت انرژی در استان ایلام احیا شده است.
وی با بیان این که این طرح با هدف صیانت از شبکه برق و حقوق مشترکان قانونمند اجرا شده است، افزود که برای تحقق این هدف ۱۹ عملیات و تمرین ضربتی در شهرستانهای استان سازماندهی و اجرا شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام یادآور شد: در جریان بازرسیهای میدانی ۵۱۰ شمارنده خراب شناسایی و بلافاصله با دستگاههای نو جایگزین شدند، همچنین گروههای عملیاتی ۳۲۴ انشعاب غیرمجاز کشف و با متخلفان برخورد قانونی کردند.
ناصری در ادامه به جمعآوری تجهیزات غیرقانونی اشاره کرد و گفت: در این راستا ۱۵۰۰ متر کابل برق غیرمجاز از شبکه جمعآوری شد و به منظور تکریم متقاضیان و ساماندهی مصرف نیز ۱۵۰ مورد انشعاب غیردائم به واجدان شرایط واگذار شد.
وی اضافه کرد که همه این برنامهها و کارها با هدف کاهش تلفات انرژی، افزایش پایداری شبکه و تأمین برق مطمئن و پایدار برای همه مشترکان انجام شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع برق ایلام با تأکید بر این که برخورد با مصادیق سرقت انرژی از اولویتهای اصلی این شرکت است، ادامه داد: اجرای موفقیتآمیز طرح مهتاب گامی مؤثر در مدیریت مصرف و تضمین عبور موفق از پیک بار سال ۱۴۰۵ خواهد بود و این روند نظارتی با قاطعیت ادامه مییابد.
شرکت توزیع برق استان ایلام ۲۷۰ هزار مشترک دارد که افزون بر نیمی از آنها خانگی است.
این استان دارای هشت هزار کیلومتر شبکه توزیع برق و بیش از ۹۰ هزار چراغ روشنایی شهری و روستایی است.