درباره جدال حقوقی ایران در شورای امنیت؛ از مستندسازی تخلف تروئیکا تا تقویت روایت ایران
تهران- هرچند این نامه نگاریها ممکن است در باور عمومی بیشتر جنبه دفاعی و عکس العملی داشته باشد و در میدان نتواند روند اجرای تحریم های شورای امنیت را متوقف سازد اما میتواند بر پیچیدگی های اجرا افزوده، حمایت های بین المللی از فرصت دادن به دیپلماسی را تقویت کرده و مسیر را برای تجارت ایران با چین و روسیه هموارتر سازد.
عراقچی: هیچ اقدام حقوقی معتبری برای احیای قطعنامههای خاتمهیافته صورت نگرفته است
نیویورک – وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به همتایان خود در سایر کشورها در رد اقدام آمریکا و اروپا گفت: هیچ اقدام حقوقی معتبری برای احیای قطعنامههای خاتمهیافته صورت نگرفته و تلاش کشورهای مزبور در واقع بازنویسی یکجانبه حقوق بینالملل و سوءاستفاده از سازمان ملل متحد به شمار میرود.
حفظ دائمی اهرم فشار؛ سیاست اروپا و آمریکا در برابر تهران/ پنجره دیپلماسی هرگز بسته نمیشود
تهران- یک کارشناس روابط بینالملل گفت: «در سیاست خارجی پنجره دیپلماسی هیچگاه بسته نمیشود و وزارت خارجه موظف است همواره به دنبال مسیرهای جدید برای حلوفصل مسالمتآمیز اختلافات باشد. با این حال، در شرایط کنونی، اولویت سیاست خارجی نباید پیشقدم شدن برای مذاکرات با غرب باشد.»
هیچ تعهدی در قبال قطعنامههای لغوشده متوجه ایران نیست
تهران- وزارت امور خارجه با صدور بیانیهای در رد ادعای سه کشور اروپایی و آمریکا مبنی بر بازگشت قطعنامههای خاتمه یافته شورای امنیت علیه ایران، تاکید کرد: ایران ادعای سه کشور اروپایی و آمریکا مبنی بر بازگشت قطعنامههای پیشین را که وفق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در سال ۲۰۱۵ خاتمه یافتهاند، رد میکند و تأکید دارد که هیچ تعهدی برای اعضای سازمان ملل متحد، از جمله ایران ایجاد نمیشود.
نیویورک فرصتی برای تبیین مواضع کشور در سطح جهانی بود/آمریکا ایرانِ قدرتمند را برنمیتابد
تهران – رئیسجمهور کشورمان میگوید: آمریکا همواره با طرح بهانههای تازه، تلاش میکند مانع شکلگیری توافق شود. واقعیت آن است که آمریکا ایران قدرتمند را برنمیتابد و خواستار تضعیف روزافزون کشور ماست.
ایران ضمن ادای احترام به یاد و راه شهید نصرالله، همواره حامی لبنانی مقتدر و عزتمند است
تهران- در بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت نخستین سالگرد شهادت «سیدحسن نصرالله» آمده است: ششم مهرماه یادآور اقدام تروریستی بیسابقه رژیم صهیونیستی است که با استفاده از تسلیحات پیشرفته آمریکایی، دبیرکل حزبالله لبنان، سیدحسن نصرالله، را در قلب مناطق مسکونی بیروت به شهادت رساند.
نمایش انفعال و بی عملی اروپا در صحن شورای امنیت سازمان ملل متحد
تهران- نشست اخیر شورای امنیت و تحولات چند ماه گذشته بار دیگر بیعملی و انفعال اروپا را آشکار ساخت؛ جایی که ایران با ارائه ابتکارات دیپلماتیک از توافق قاهره تا پذیرش مذاکره در قالب ۵+۱ نشان داد آماده همکاری است، اما تروئیکای اروپایی با بیاعتنایی به این تلاشها و پافشاری بر اسنپ بک، وابستگی کامل خود به واشنگتن را نشان داد.
لاریجانی: امروز برای همه روشن شده که رژیم صهیونیستی به هیچ کشوری رحم نمی کند
تهران- دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه امروز برای همه روشن شده رژیم صهیونیستی به هیچ کشوری رحم نمی کند، گفت: حادثه قطر این موضوع را به خوبی نشان داد، لذا امروز کشورهای مختلف به دنبال نشان دادن سازوکاری برای همکاری با هم هستند و این یک روش صحیح است که ما از آن حمایت میکنیم.
درخواست عراقچی از شورای امنیت سازمان ملل متحد؛ مسئولانه عمل کنید
تهران- وزیر امور خارجه در آستانه رایگیری شورای امنیت برای تمدید قطعنامه ۲۲۳۱ از این شورا خواست مسئولانه عمل کند.
لاریجانی: اسنپبک اجرا شود، همکاری با آژانس تعلیق خواهد شد
تهران- دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در صورت فعال شدن«اسنپ بک»، ایران همکاری با آژانس بینالمللی انرژی اتمی را تعلیق خواهد کرد.