چه کسانی از بحران تنگه هرمز در نتیجه جنگ علیه ایران سود میبرند؟
پویاروز – تهران- در چارچوب گسترش دایره پیامدهای جنگ تجاوزکارانه آمریکایی- صهیونی علیه ایران فراتر از حوزه نظامی، بازار انرژی به یکی اصلیترین هدفها و تنگه هرمز به عنوان یکی از استراتژیکترین مسیرهای دریایی جهان، به کانون اصلی نگرانیهای بینالمللی تبدیل شده است؛ با این حال، برخی از کشورها و شرکتها از رانت بیثباتی بازار و افزایش قیمت انرژی سود برده و درآمدهای بیسابقهای را ثبت کردهاند.
کاهش ۱۳۵ هزار بشکهای تولید اوپک در ماه ژانویه
پویاروز – تهران- تازهترین گزارش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نشان میدهد تولید نفت کشورهای عضو این سازمان در ماه ژانویه سال جاری میلادی روزانه ۱۳۵ هزار بشکه کاهش یافته است.
احتمال سقوط قیمت نفت به ۵۵ دلار
تهران- «بانک آمریکا» هشدار داد که احتمال دارد قیمت نفت خام در بازارهای جهانی تا سطح ۵۵ دلار برای هر بشکه کاهش یابد.
کاهش قیمت نفت در پی تاکید ایران بر پایبندی به معاهده NPT
تهران- تاکید ایران بر تعهد به پیمان منع گسترش سلاحهای هستهای (NPT) در بحبوحه انتظار بازار درباره تصمیم نهایی اوپکپلاس برای افزایش چندباره تولیدات، قیمت نفت را کاهش داد.
نقض آتشبس در لبنان قیمت نفت را بالا برد
تهران- طرح اتهامهایی مبنی بر نقض آتشبس لبنان از سوی رژیم صهیونیستی و حزبالله لبنان و انتظار سرمایهگذاران برای تصمیم اعضای اوپکپلاس، قیمت نفت را اندکی افزایش داد.