بیانیه گروه ۷ درباره بازگرداندن قطعنامههای تحریمی علیه ایران، قلب واقعیت است
تهران- سخنگوی وزارت امور خارجه، بیانیه گروه ۷ راجع به موضوع هستهای ایران را مزورانه و قلب واقعیت دانست و محکوم کرد.
ادغام مراکز کم بازده علمی، با هدف تمرکز حمایتها بر دانشگاههای کارآمد
تهران – رئیس جمهور با تأکید بر ضرورت ماموریتمحوری دانشگاهها، بر لزوم آمایش و ادغام مراکز کمبازده علمی، با هدف تمرکز حمایتها بر دانشگاههای معتبر و کارآمد، تقویت انگیزه استادان برجسته و جلوگیری از هدررفت منابع ملی تاکید کرد و از شورایعالی انقلاب فرهنگی خواست برنامهای جامع در این زمینه تدوین و ارائه کند.
چین: خروج آمریکا از برجام ریشه اصلی بحران کنونی است/هرگونه تهدید یا تحریم ایران مردود است
تهران- سخنگوی وزارت امور خارجه چین با بیان اینکه خروج یکجانبه واشنگتن از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ریشه اصلی بحران کنونی است، تصریح کرد که اصرار برخی کشورها بر «بازگشت تحریمها» اقدامی غیرسازنده بود و موجب عقبگرد جدی در روند سیاسی و دیپلماتیک حل این مساله شد.
عراقچی: هیچ اقدام حقوقی معتبری برای احیای قطعنامههای خاتمهیافته صورت نگرفته است
نیویورک – وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نامه ای به همتایان خود در سایر کشورها در رد اقدام آمریکا و اروپا گفت: هیچ اقدام حقوقی معتبری برای احیای قطعنامههای خاتمهیافته صورت نگرفته و تلاش کشورهای مزبور در واقع بازنویسی یکجانبه حقوق بینالملل و سوءاستفاده از سازمان ملل متحد به شمار میرود.
بیماری هاری کشنده اما قابل پیشگیری است
تهران – هاری یکی از مهمترین بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان است که هر سال جان بسیاری از انسانها را تهدید میکند اما به طور کامل قابل پیشگیری است بنابراین لازم است برای این منظور همکاری مستمر و فرابخشی در این زمینه بین نهادهای مرتبط با جدیت و قدرت ادامه داشته باشد.
حفظ دائمی اهرم فشار؛ سیاست اروپا و آمریکا در برابر تهران/ پنجره دیپلماسی هرگز بسته نمیشود
تهران- یک کارشناس روابط بینالملل گفت: «در سیاست خارجی پنجره دیپلماسی هیچگاه بسته نمیشود و وزارت خارجه موظف است همواره به دنبال مسیرهای جدید برای حلوفصل مسالمتآمیز اختلافات باشد. با این حال، در شرایط کنونی، اولویت سیاست خارجی نباید پیشقدم شدن برای مذاکرات با غرب باشد.»
هیچ تعهدی در قبال قطعنامههای لغوشده متوجه ایران نیست
تهران- وزارت امور خارجه با صدور بیانیهای در رد ادعای سه کشور اروپایی و آمریکا مبنی بر بازگشت قطعنامههای خاتمه یافته شورای امنیت علیه ایران، تاکید کرد: ایران ادعای سه کشور اروپایی و آمریکا مبنی بر بازگشت قطعنامههای پیشین را که وفق قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در سال ۲۰۱۵ خاتمه یافتهاند، رد میکند و تأکید دارد که هیچ تعهدی برای اعضای سازمان ملل متحد، از جمله ایران ایجاد نمیشود.
نیویورک فرصتی برای تبیین مواضع کشور در سطح جهانی بود/آمریکا ایرانِ قدرتمند را برنمیتابد
تهران – رئیسجمهور کشورمان میگوید: آمریکا همواره با طرح بهانههای تازه، تلاش میکند مانع شکلگیری توافق شود. واقعیت آن است که آمریکا ایران قدرتمند را برنمیتابد و خواستار تضعیف روزافزون کشور ماست.
ایران ضمن ادای احترام به یاد و راه شهید نصرالله، همواره حامی لبنانی مقتدر و عزتمند است
تهران- در بیانیه وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران به مناسبت نخستین سالگرد شهادت «سیدحسن نصرالله» آمده است: ششم مهرماه یادآور اقدام تروریستی بیسابقه رژیم صهیونیستی است که با استفاده از تسلیحات پیشرفته آمریکایی، دبیرکل حزبالله لبنان، سیدحسن نصرالله، را در قلب مناطق مسکونی بیروت به شهادت رساند.
نمایش انفعال و بی عملی اروپا در صحن شورای امنیت سازمان ملل متحد
تهران- نشست اخیر شورای امنیت و تحولات چند ماه گذشته بار دیگر بیعملی و انفعال اروپا را آشکار ساخت؛ جایی که ایران با ارائه ابتکارات دیپلماتیک از توافق قاهره تا پذیرش مذاکره در قالب ۵+۱ نشان داد آماده همکاری است، اما تروئیکای اروپایی با بیاعتنایی به این تلاشها و پافشاری بر اسنپ بک، وابستگی کامل خود به واشنگتن را نشان داد.