بقائی: برنامه موشکی ایران برای دفاع است و موضوع مذاکره نیست
پویاروز – تهران- سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر فضاسازی رسانههای اسرائیلی و آمریکایی درباره احتمال تکرار تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به ایران به بهانه برنامه موشکی آن گفت: قابلیتهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران با هدف بازداشتن متجاوزان از هرگونه خیال حمله به ایران طراحی شده و به هیچ عنوان امری نیست که بتوان درباره آن گفتوگو یا چانهزنی کرد.
رسانههای عربی: رهبری ایران بر قطع کامل حمایت آمریکا از اسرائیل تاکید دارد
تهران – بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت روز مبارزه با استکبار جهانی در خصوص سابقه دشمنی آمریکا با ملت ایران در بسیاری از رسانههای عرب زبان بازتاب یافت و برخی از این رسانه ها نوشتند: رهبری ایران بر لزوم قطع کامل پشتیبانی آمریکا از رژیم صهیونیستی و جمعآوری پایگاههای نظامی خود از منطقه تاکید کردند.
لاریجانی: تمام هدف دشمن، شکستن اراده ملت ایران است/ مذاکره باید واقعی باشد
تهران-دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه تمام هدف دشمن این است که اراده ملت ایران را بشکند گفت: نمیگوییم که مذاکره نمیکنیم اما مذاکره باید واقعی باشد.
از سرگیری مذاکره میان ایران و آمریکا نیاز به یک ابتکار عمل جدی دارد
تهران- استاد روابط بینالملل دانشگاه با اشاره به اینکه شرایط سیاسی و ژئوپولیتیکی کنونی نسبت به دوران پیش از جنگ ۱۲ روزه تغییر یافته است، تصریح کرد: توسل به جنگ برای آمریکا توجیهپذیر به نظر نمیرسد و در چنین وضعی، تعامل سازنده میان ایران و آژانس میتواند مقدمه و یا میانجی ازسرگیری مذاکرات غیرمستقیم تهران و واشنگتن تعریف شود.
خرازی: جمهوری اسلامی اهل مذاکره است اما تحمیل را نمیپذیرد
تهران – رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر مذاکره بر اساس اصول منطقی باشد و عزّت جمهوری اسلامی رعایت شود، ما آمادگی داریم مذاکره کنیم؛ الان هم آمادگی داریم مذاکره کنیم، مشروط بر اینکه اصول حاکم بر مذاکره رعایت شود و مراقب باشیم چیزی بر ما تحمیل نکنند و اگر خواستند تحمیل کنند، در برابر آن بِایستیم.
عراقچی: هرجا که لازم باشد، مذاکره میکنیم/ دکتر لاریجانی از استوانههای سیاسی ایران هستند
تهران- وزیر امور خارجه گفت: اکنون آژانس میداند و آقای مدیرکل باید بداند که شرایط کاملاً جدیدی ایجاد شدهاست. هم قانون مجلس را داریم و هم شرایط روی زمین تغییر کردهاست. چند تأسیسات هستهای ما مورد حمله و بمباران واقع شدهاند و صدماتی دیدهاند. طبیعی است که به هر دو دلیل، هم به خاطر تغییرات میدانی و هم به خاطر قانون مجلس، باید یک دوران جدید در روابط با آژانس آغاز شود.
عراقچی: برنامهای برای مذاکره با آمریکا تنظیم نشدهاست
تهران- وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه در حال حاضر برای مذاکرات برنامهای تنظیم نشده است، تصریح کرد: در هر صحنهای از جمله صحنه مذاکرات که حاضر بشویم، هدف ما دفاع از خون شهدا و دفاع از آرمانی است که شهدا به خاطر آن شهید شدند.
پزشکیان:صحبت از پایان برنامه هسته ای ایران توهم است/مذاکره باید بر مبنای اصل برد- برد باشد
تهران- رئیس جمهوری اسلامی ایران در گفت وگویی با شبکه الجزیره ضمن تاکید بر آمادگی رویارویی با رژیم صهیونیستی، صحبت از پایان برنامه هسته ای کشورمان را توهم و خیال توصیف کرد.
ادعای آمریکا: آماده مذاکره هستیم؛ ترامپ انتظار بازگشت ایران به مذاکرات را دارد
نیویورک – سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر با تکرار ادعاها و توجیه حمله این کشور به تاسیسات هسته ای ایران در میانه مذاکرات، توپ را به زمین تهران انداخت و مدعی شد ما عجله ای برای مذاکره نداریم اما دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا «انتطار دارد، آنها مذاکره را آغاز کنند چون به نفع آنها است.»
رئیسجمهور: بازگشت به مذاکره نیازمند یک شرط است؛ اعتماد به روند گفتوگو
تهران- رئیسجمهور با تاکید بر اینکه ما با مذاکره مشکلی نداریم، اما فجایعی که رژیم صهیونیستی در منطقه و کشور ما رقم زده وضعیت را بحرانی کرده است، گفت: امیدواریم پس از عبور از این بحران، باز بتوان به میز مذاکره بازگشت، البته این نیازمند یک شرط و آن اعتماد به روند گفتوگو است. نباید در میانه گفتوگو، مجدداً به رژیم صهیونیستی اجازه حمله داده شود.