دکتر ابوالفضل نجارزاده در یادداشتی برای روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: وظیفه اصلی بانکها، بانکداری است نه بنگاهداری
پویاروز – قدرت خلق پول یکی از ویژگیهای انحصاری بانکها در مقایسه با سایر نهادهای اقتصادی به شمار میآید، علاوه بر این مهمترین مزیت ذاتی بانکها امکان پذیرش بدهی به عنوان وسیله مبادله است، ویژگی انحصاری و مزیت ذاتی که در ازای آن بانک وظیفه تامین مالی بنگاه و خانوار را برای رونق و شکوفایی اقتصادی یک جامعه برعهده میگیرد. بر همین اساس بانک با اعطای تسهیلات، زمینه رونق مبادلات اقتصادی را در بین خانوار و بنگاه فراهم میکند و انتقال درآمد در طول زمان را میان بخشهای مختلف اقتصاد ممکن میسازد. تامین مالی و تسهیل مبادلات پولی ارزش افزوده بانکها برای اقتصادی به شمار میآید، و از پیامدهای کلیدی آن میتوان به نقشآفرینی موثر بانکها در «بنگاهسازی» اشاره کرد.
آهنگهای سرمایهگذاری: نقش موسسات مالی در حمایت از فرهنگ و هنر
پویاروز – در یادداشت «مهدی خاکیفیروز»، به بررسی این موضوع پرداخته شده که چگونه سرمایهگذاری در هنر نه تنها به تقویت اعتبار برندهای مالی کمک میکند، بلکه در ارتقای فرهنگی جامعه نیز موثر است.
آغاز یک مسیر طولانی
پویاروز – روزنامه دنیای اقتصاد در یادداشتی به موضوع سرمایهگذاری برخی بانکها در عرصه هنر پرداخته و با اشاره به رونمایی از آلبوم «شمس» به آهنگسازی کیخسرو پورناظری و خوانندگی همایون شجریان با سرمایهگذاری بانک صادرات ایران، آن را اتفاقی مهم دانسته که با واکنشهای مثبت زیادی روبهرو شده است. در ادامه این یادداشت را میخوانیم:
به لابیگریها توجه نکنید/ مدیران قوی و شایسته را انتخاب کنید
پویاروز – یادداشت/” دکتر سید خلیل سجادی”: این روزها کما فی السابق بازار لابیگری های عمیق و ارتباطات خاص اعم از رایزنی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تا سطوح مختلف دولت، جهت تحمیل افراد مد نظر و بعضاً ضعیف و ناکارآمد در معاونتهای وزارتخانهها و دیگر مراتب مدیریتی سازمانها، نهادها و… در شرف انجام است.
خبرنگار؛ روشنتر کننده ی ضمیر بیدار جامعه ✍️مجتبی تابش
پویاروز – کسی که هر روز و هر لحظه اش به ثبت خبر میگذرد و تعهدش بر قصدش سبقت می گیرد نیازی به یادداشت من ندارد .اما بر حسب این متن که شکر نعمت ، نعمتت افزون کند لازم دانستم که در یادداشتی شکر خالق هستی و گوشه ای از زحمات خبرنگاران را سپاسگزاری نمایم . خدای را شاکرم و بر خود می بالم که مدتی از عمر کاری خود را به کسب تجربه در محضر خبرنگاران و اصحاب رسانه استان می پردازم و هر روز بودن با این عزیزان را بسان لحظه ای شیرین می بینم.