سه شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۴۰۴ / قبل از ظهر / | 2025-04-22
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 19571 |
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲ | ارسال توسط :
۰
1
ارسال به دوستان
پ

پویاروز – شرکت بیمه ملت با توجه به گستردگی خدمات، ارزیابی منصفانه از خسارات، سرعت در انجام تعهدات و پرداخت خسارت و همچنین به عنوان توانگرترین بیمه کشور عملکرد قابل توجهی در جلب رضایت بیمه‌گزاران و ذی‌نفعان خود در ۱۰ ماهه امسال به ثبت رسانده است.

به گزارش روابط عمومی بیمه ملت، بیمه مرکزی آمار کلی شکایات ثبت‌شده بیمه‌گزاران را تا پایان دی‌ماه منتشر کرده است که بر اساس آن، بیمه ملت با توجه به حق بیمه تولیدی ۱۹ هزار میلیارد تومانی، آمار قابل توجهی را به دست آورده است.

آمارهای بیمه مرکزی نشان می‌دهند که در این مدت، بیمه‌گزاران و ذی‌نفعان ۷,۴۳۰ فقره شکایت از شرکت‌های بیمه ثبت کرده‌اند که تنها ۳۳۴ فقره از این تعداد مربوط به بیمه ملت بوده است. این بدان معناست که تنها حدود ۴.۵ درصد از شکایات ثبت‌شده طی این مدت به بیمه ملت مربوط می‌شود. با این حال، حق بیمه تولیدی بیمه ملت به دلایلی همچون تحت پوشش قرار دادن بیمه تکمیلی بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری و عملکرد مطلوب در بخش های مختلف، رشدی بیش از ۳۰۰ درصد داشته است.

بر اساس اعلام بیمه مرکزی، از تعداد ۷,۴۳۰ فقره شکایت ثبت‌شده، به ۶,۶۲۹ فقره رسیدگی شده است. از این تعداد، ۴,۲۲۴ فقره شکایت وارد و ۲,۴۰۵ فقره شکایت نیز ناوارد تشخیص داده شده‌اند. همچنین، ۸۰۱ فقره شکایت دیگر در حال بررسی هستند.

این آمارها نشان می‌دهند که از ۳۳۴ فقره شکایت ثبت‌شده مربوط به بیمه ملت، به ۳۰۱ فقره رسیدگی شده و ۱۱۵ فقره (بیش از ۳۸ درصد) از این تعداد ناوارد تشخیص داده شده‌اند. همچنین، ۳۳ فقره شکایت دیگر در حال بررسی هستند و هنوز نهاد ناظر تصمیمی درباره وارد یا ناوارد بودن آن‌ها نگرفته است.

بخش قابل توجهی از شکایات صنعت بیمه به رشته درمان اختصاص دارد و این مسئله تحت تاثیر شرایط اقتصادی کشور قرار دارد، به طوری که بیمه ملت نیز از این روند مستثنی نیست. علاوه بر این، پرتفوی بیمه‌ای درمان تکمیلی بازنشستگان برای نخستین بار در سال جاری وارد صنعت بیمه شده و تجربه مشابهی در این مقیاس و شیوه پیش از این در صنعت وجود نداشته است. این موضوع باعث شده است که روند شکایات در این بخش نسبت به عملکرد قبلی بیمه ملت افزایش یابد، هرچند که این شرکت همچنان تنها ۴.۵ درصد از کل شکایات صنعت را به خود اختصاص داده است.

دلیل پایین بودن تعداد شکایات و رضایتمندی مشتریان از خدمات بیمه ملت، آموزش مستمر کارکنان، شبکه فروش، و توسعه استفاده از ابزارهای فناورانه بوده است. این شرکت برای جلب نظر بیمه‌گزاران خود توجه ویژه‌ای به نظرات آن‌ها داشته و کانال‌های ارتباطی متنوعی را با استفاده از ابزارهای مختلف ایجاد کرده تا رضایتمندی حداکثری را به دست آورد. همچنین توسعه شبکه شعب بیمه ملت در سراسر کشور راهکاری مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت‌تر و جلب رضایت بیشتر بیمه‌گزاران بوده که طی این مدت پیگیری شده است.

بیمه ملت با وجود رشد چشمگیر در حق بیمه تولیدی خود و تحت پوشش قرار دادن جمعیت بیشتری از بیمه‌گزاران، توانسته است با ارائه خدمات باکیفیت و رسیدگی سریع به شکایات، رضایت بالایی را در میان مشتریان خود ایجاد کند. سهم اندک شکایات ثبت‌شده مربوط به بیمه ملت که بخش قابل توجهی از آن نیز به عنوان شکایات ناوارد تشخیص داده شده، نشان‌دهنده عملکرد مثبت بیمه ملت در مدیریت تعهدات و جلب اعتماد بیمه‌گزاران است.

 

 

 

 

منبع خبر ( روابط عمومی بیمه ملت ) است و خبرگزاری پویا روز در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 19571 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09120720761  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه خبرگزاری پویا روز مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری پویا روز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید