پنجشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۵ / قبل از ظهر / | 2026-06-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 33712 |
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۴ - ۲۲:۲۵ | ارسال توسط :
۰
2
ارسال به دوستان
پ

ایلام -شهردار ایلام از هزینه‌کرد بیش از ۶۰ میلیارد تومانی برای راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ و نصب دوربین‌های نظارتی در شهر خبر داد و گفت که این طرح برای تکمیل به ۸۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

افشین مظفری روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیش از ۶۰ میلیارد تومان برای راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ و نصب دوربین‌های نظارتی ثبت تخلف‌های ترافیکی، اجرای طرح زوج و فرد کردن خودروها در هسته مرکزی شهر، پلاک‌خوان و جلوگیری از دزدی اموال معابر عمومی هزینه شده است.

وی افزود: برای گسترش و تکمیل این طرح حدود ۸۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر مورد نیاز است که با حمایت استاندار مبلغ ۲۸ میلیارد تومان مجوز تخصیص اخذ شده و تاکنون ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان آن از محل ترک تشریفات به پیمانکار پرداخت شده است.

مقاوم‌سازی سیل‌بندهای پنج نقطه مهم ایلام

شهردار ایلام به تشریح وضعیت سیل‌بندهای شهر پرداخت و توضیح داد که عملیات مقاوم‌سازی سیل‌بندها در پنج نقطه راهبردی شهر ایلام شامل بلوارهای شهدای نوریان، پونه، اصناف، آزادی و همچنین خیابان شهید سمندری به پایان رسیده است.

او با تأکید بر اهمیت استحکام این سازه‌ها یادآور شد: با توجه به قرارگیری این سیل‌بندها در مکان‌های پرتردد، بازسازی و استحکام‌بخشی آن‌ها از اهمیت ویژه برخوردار است، چرا که هرگونه آسیب یا تخریب آن‌ها می‌تواند به وقوع فاجعه منجر شود.

مظفری ادامه داد: بر پایه برآوردهای پارسال، اجرای کامل طرح مقاوم‌سازی و مرمت سیل‌بندهای شهر ایلام نیازمند تخصیص بیش از دو هزار میلیارد تومان اعتبار است که پیگیری بخشی از آن از محل منابع داخلی شهرداری و مابقی از اعتبارهای ستاد بحران در دستور کار قرار دارد.

نبود پیمانکار عامل تاخیر در پرداخت حقوق نیروهای خدماتی

شهردار ایلام در خصوص چالش‌ نیروی انسانی و پرداخت حقوق در حوزه خدمات شهری هم گفت: اکنون ۱۵۲ نفر در این بخش مشغول فعالیت هستند، اما به‌ دلیل نبود پیمانکار، پرداخت حقوق ماه‌های شهریور تا آبان این افراد با تاخیر مواجه شده است.

وی افزود: با هماهنگی‌ فرمانداری و شورای تأمین استان مقرر شد حقوق معوق این نیروها بر اساس روش پرداخت درصدی (کاست پلاس) توسط شرکت جدید پیمانکار پرداخت شود.

مظفری با اشاره به وضعیت نیروی انسانی در سال‌های اخیر عنوان کرد: حدود ۷۰ نفر از نیروهای خدمات شهری شهرداری ایلام در سال‌های گذشته بازنشسته شده‌اند و تا پایان سال جاری نیز ۳۰ نفر دیگر بازنشسته شوند، در حالی که شهرداری در شرایط کنونی مجوز استخدام جدید ندارد.

او اضافه کرد: در گذشته تعداد نیروهای خدمات شهری شهرداری ایلام به حدود ۴۰۰ نفر می‌رسید که اکنون این آمار به ۱۲۰ نفر کاهش یافته است.

شهردار ایلام اظهار کرد که حقوق و مزایای کارکنان رسمی، قراردادی و پیمانی تا پایان مهرماه سال جاری به‌روز پرداخت شده است و همچنین بدهی شهرداری به سازمان تأمین اجتماعی حدود ۵۰ میلیارد تومان برآورد شده که اکنون از طریق توافق و فرآیند تهاتر در حال تسویه است.

مظفری تاکید کرد: هدف اصلی مجموعه شهرداری ایلام، ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، حفظ زیبایی، نظم شهری و ایجاد محیطی ایمن است و تحقق این اهداف بدون مشارکت فعال مردم، همراهی مسئولان ذی‌ربط و پشتیبانی رسانه‌های دغدغه‌مند امکان‌پذیر نخواهد بود.

شهر ایلام مرکز استان بیش از ۲۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

 

منبع خبر ( ایرنا ) است و پویا روز | pooyarooz.ir در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 33712 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09120720761  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پویا روز | pooyarooz.ir مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پویا روز | pooyarooz.ir در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید