سه شنبه, ۲ تیر ۱۴۰۵ / بعد از ظهر / | 2026-06-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 33035 |
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۴ - ۲۲:۰۸ | ارسال توسط :
۰
1
ارسال به دوستان
پ

تهران – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که برخی از مواد برنامه هفتم نیازمند بازنگری است گفت: این بازنگری تنها از مسیر گفت‌وگو و تعامل سازنده برای یافتن راهکارهای عملی و مؤثر امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید ستار هاشمی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس برای بررسی عملکرد یکساله دولت در اجرای برنامه هفتم توسعه، در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری این جلسه، تدبیر بسیار خوبی بود، بعد از گذشت یک سال از آغاز اجرای برنامه هفتم پیشرفت، این فرصت فراهم شد تا با حضور نمایندگان، درباره مواردی که پیشرفت داشته‌ و میزان تحقق آن‌ها گفت‌وگو کنیم. همچنین بتوانیم موانعی را که در مسیر اجرای برخی از بندها و مواد وجود دارد، متناسب با مأموریت وزارتخانه‌های مختلف بررسی کنیم.

وی با بیان این که برخی از مشکلات شکلی و متنی هستند خاطر نشان کرد: برای مثال، اگر بخواهم به‌طور مشخص به حوزه مأموریت وزارت ارتباطات اشاره کنم، در مواد ۶۴، ۶۵ و ۶۶ قانون درباره توسعه فیبر نوری در کشور صحبت شده است. در یک بند تأکید شده که باید امکان اتصال ۲۰ میلیون خانوار فراهم شود اما در بخش دیگری، این عدد ۲۵ میلیون خانوار ذکر شده است. این تفاوت نشان می‌دهد که حتی در برخی از مواد، اشکالات شکلی و ناهماهنگی‌های عددی نیز وجود دارد.

هاشمی اظهار کرد: عمده چالش‌هایی که ما درباره آن‌ها صحبت کردیم، به مسائل تأمین مالی، سرمایه‌گذاری خارجی، نحوه تخصیص ارز و محدودیت‌های ناشی از تحریم‌ها بازمی‌گردد. طبیعتا با توجه به افق ترسیم شده در برنامه هفتم، برخی از مواد نیازمند بازنگری است. این بازنگری هم تنها از مسیر گفت‌وگو و تعامل سازنده برای یافتن راهکارهای عملی و مؤثر امکان‌پذیر است. به نظرم فضای جلسه امروز، فضایی سازنده و مفید بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا با وجود درخواست‌های مکرر مردم، هنوز اقدامات اجرایی درباره فیبر نوری در برخی از مناطق تهران صورت نگرفته است، گفت: علت این موضوع به مسئله مجوز حفاری در کلان‌شهرها بازمی‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: در مناطقی که تعامل مؤثرتری با شهرداری‌ها صورت گرفته، روند حفاری‌ها بهتر پیش رفته و به‌طور طبیعی امکان پوشش بیشتر خانوارها فراهم شده است؛ در نتیجه، اپراتورها توانسته‌اند سریع‌تر پاسخگوی نیاز مردم باشند.

هاشمی افزود: البته در برخی نقاط، این تعامل به معنای واقعی و عمیق خود شکل نگرفته است. ما فردا میزبان زاکانی، شهردار تهران در وزارت ارتباطات خواهیم بود تا در این زمینه جمع‌بندی نهایی انجام دهیم. ان‌شاءالله بتوانیم در اجرای پروژه فیبر نوری تهران، شتاب بیشتری بگیریم.

 

 

 

منبع خبر ( ایرنا ) است و پویا روز | pooyarooz.ir در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 33035 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09120720761  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پویا روز | pooyarooz.ir مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پویا روز | pooyarooz.ir در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید