چهارشنبه, ۳ تیر ۱۴۰۵ / بعد از ظهر / | 2026-06-24
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 7134 |
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹ | ارسال توسط :
۰
3
ارسال به دوستان
پ

تهران – بیشترین مصرف برق در ساعت‌هایی که اوج بار نامیده می‌شوند صورت می‌گیرد و هرچه در این ساعت‌ها مصرف کمتری داشته باشیم مشمول جوایز برقی خواهیم شد.

میزان مصرف برق کشور این روزها و هم‌زمان با افزایش دمای هوا صعودی شده و همین موضوع لزوم توجه بیشتر به مدیریت مصرف را جدی‌تر می‌کند.
هم‌زمان با اوج‌گرفتن دمای هوا، شدت استفاده از وسایل سرمایشی برای رهایی از گرما بیش‌ازپیش شده است و وارد مدار شدن وسایل سرمایشی بار شبکه برق کشور را بالاتر برده است.
ساعت‌های اوج مصرف در شبکه برق چه ساعت‌هایی است
مصرف برق در دو بازه زمانی شدت می‌یابد و هرچه در این ساعت‌ها از وسایل برقی کمتر استفاده شود مشترکان می‌توانند از جوایز بهره‌مند شوند.
یک دو بازه زمانی یکی از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر است و از ساعت ۲۰ تا ۲۳ شب که ساعت‌های اوج بار نامیده می‌شوند.
مشترکان در این ساعت‌ها چه نکاتی را رعایت کنند مشمول دریافت جایزه می‌شوند؟
مشترکان صنعت برق باید توجه داشته باشند که در این ساعت‌ها نباید از وسایل پرمصرف مانند استفاده از اتو، استفاده از ماشین ظرف‌شویی و لباس‌شویی، روشن گذاشتن چراغ‌های بدون نیاز استفاده کنند.
همچنین در این ساعت‌ها بهتر است دمای کولرهای گازی را تنظیم کرده و به دمای آسایش (۲۴ تا ۲۶ درجه) برسانند و نیز از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند.
مشترکان می‌توانند با نصب برنامه کاربردی باانرژی از این آدرس (https://ba-energy.ir/) از میزان مصرف خودآگاه شده و با رعایت موارد خواسته شده از جوایز هفتگی و ماهانه آن برخوردار شوند.
امسال وزارت نیرو و شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران باهدف فرهنگ‌سازی مدیریت بهینه مصرف اقدام به راه‌اندازی کمپینی به نام باانرژی کرده‌اند.
در این کمپین ۸۰ نوع جایزه شامل جدیدترین خودروهای داخلی به تعداد ۳۰۰ هزار خودرو، لوازم برقی کم‌مصرف، لوازم الکترونیکی، گوشی‌های هوشمند تلفن همراه، اینترنت و سایر جوایز است.
مشترکانی که در بازه زمانی نیمه خرداد تا آخر شهریور نسبت به رعایت مصرف بهینه اقدام کنند علاوه بر آنکه از جوایز به‌صورت هفتگی به‌قیدقرعه برخوردار می‌شوند ماهانه نیز در قرعه‌کشی‌ها شرکت داده می‌شوند.
اجرای این برنامه باهدف اولیه کاهش ۱۵ درصد مصرف برق طی ۲۱ هفته است و امید است پس از سپری‌شدن این مدت، مصرف بهینه برق جزئی از رفتار روزمره مردم ایران شود./ایرنا
منبع خبر ( ایرنا ) است و پویا روز | pooyarooz.ir در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 7134 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09120720761  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پویا روز | pooyarooz.ir مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پویا روز | pooyarooz.ir در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید