سه شنبه, ۲ تیر ۱۴۰۵ / قبل از ظهر / | 2026-06-23
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 29486 |
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۴ - ۱۹:۲۴ | ارسال توسط :
۰
1
ارسال به دوستان
پ

پویاروز- نشست هماهنگی مانور نشت گاز و آتش‌سوزی در ایستگاه TBS شرکت گاز استان ایلام، با حضور دستگاه‌های امدادی و بحرانی استان برگزار شد تا آمادگی برای پاسخگویی به حوادث احتمالی به حداکثر برسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ نشست تخصصی هماهنگی پیش از اجرای مانور نشت گاز و آتش‌سوزی در ایستگاه TBS این شرکت، با حضور “محمود کشاورز” مدیرعامل شرکت گاز استان، “پاکدل‌نژاد” مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام و نمایندگان دستگاه‌های اصلی امدادی استان برگزار شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه این جلسه با هدف هماهنگی هرچه بیشتر و رفع نقاط ضعف احتمالی پیش از اجرای مانور اصلی تشکیل شده است، گفت: در این نشست، جزئیات سناریوی مانور، نقشه عملیات، مسئولیت‌های هر دستگاه و نحوه همکاری و ارتباط بین آنها به طور کامل بررسی و تبیین گردید.
“محمود کشاورز” در این نشست با تأکید بر اهمیت ایمنی و آمادگی دائم در تأسیسات حساس گازی، اظهار داشت: هدف از برگزاری اینگونه مانورها، ارتقای سطح آمادگی نیروهای خودی و دستگاه‌های امدادی برای مقابله با حوادث غیرمترقبه، سنجش کارایی برنامه‌های از پیش تعیین شده و کاهش خسارات جانی و مالی در صورت بروز حادثه است.
وی افزود:ایستگاه‌های گاز از جمله نقاط بحرانی شبکه توزیع هستند و برگزاری مانورهای مشترک و منظم، تضمین‌ کننده عملکرد صحیح و هماهنگ در شرایط اضطراری خواهد بود.
مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام تصریح کرد: در این مانور آموزشی دستگاههایی همچون اداره کل مدیریت بحران استانداری، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، اورژانس پیش بیمارستانی، جمعیت هلال‌احمر استان و سایر نهادهای مرتبط مشارکت دارند تا توانمندی‌های عملیاتی خود را در یک بستر واقع‌نما محک بزنند.
کشاورز تأکید کرد: مانور نشت گاز و آتش‌سوزی ایستگاه TBS در آینده نزدیک و با اجرای کامل سناریوی تعریف شده، به مرحله اجرا درخواهد آمد. انتظار می‌رود این تمرین مشترک، گام مؤثری در راستای افزایش ضریب ایمنی تأسیسات گازی و ارتقای فرهنگ ایمنی در استان ایلام باشد.
همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری ایلام در این نشست با تقدیر از مشارکت تمامی دستگاه‌های امدادی از جمله شرکت گاز، اورژانس، آتش‌نشانی و هلال‌احمر استان، بر اهمیت آمادگی مشترک و پیش‌بینی شده در مواجهه با حوادث احتمالی تأکید کرد.
“علی محمد پاکدل نژاد” برگزاری دوره‌ای و برنامه‌ریزی شده مانورهای دورمیزی و عملیاتی را ضروری خواند و افزود: تکرار و استاندارد سازی این مانورها نه تنها موجب افزایش هماهنگی بین دستگاهی می‌شود، بلکه توانایی نیروها برای اجرای دقیق و سریع مراحل عملیات در شرایط بحرانی را تقویت می‌کند.
وی با اشاره به نقش پیشگام شرکت گاز استان ایلام در برگزاری مانورهای ایمنی، تصریح کرد کرد: این شرکت همواره به عنوان یکی از دستگاههای پای کار و متعهد در عرصه مدیریت بحران استان ر شناخته شده و الگویی مؤثر در ارتقای فرهنگ ایمنی و آمادگی در برابر حوادث است.

 

 

 

منبع خبر ( روابط عمومی ) است و پویا روز | pooyarooz.ir در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 29486 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09120720761  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پویا روز | pooyarooz.ir مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پویا روز | pooyarooz.ir در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید