وقتی قطع اینترنت یقه همه را میگیرد؛ از کسبه و تجار تا ملیپوش و خبرنگار
پویاخبر – تهران- روزنامههای امروز مثل روزهای اخیر باز هم مساله اینترنت و ارتباطات مجازی را از زوایای مختلف موضوع گزارشها و نیز برخی یادداشتهای خود قرار دادند؛ مسالهای که ابعاد امنیتی، سیاسی و اجتماعی آن و نیز تبعات اقتصادیاش موضوع بحث و گفتوگوهای متعددی است.
سالاریه: ماهواره های دیگری در بهمن ماه به فضا پرتاب می شود
پویاروز- تهران- رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به اینکه ماهواره های دیگری در بهمن ماه آینده به فضا پرتاب خواهیم کرد ، گفت: مجموعه ماهواره های مهم شهید سلیمانی با ماهواره برهای داخلی به فضا پرتاب می شوند.
وزیر ارتباطات: کیفیت اینترنت را به عنوان «اکسیژن کسبوکارها» بازمیگردانیم
کرمان – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با پذیرش انتقادها درباره کیفیت اینترنت، وعده داد تلاش وزارت متبوعش بازگرداندن کیفیت ارتباطات بهعنوان اکسیژن کسبوکارها برای رقابت به سطح مورد نیاز است.
وزیر ارتباطات: بازنگری در برخی از مواد برنامه هفتم تنها با گفت وگو و تعامل امکانپذیر است
تهران – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که برخی از مواد برنامه هفتم نیازمند بازنگری است گفت: این بازنگری تنها از مسیر گفتوگو و تعامل سازنده برای یافتن راهکارهای عملی و مؤثر امکانپذیر است.
هاشمی: ارتباطات آینده نگر در دستور کار باشد/ در وفاق انحصار نداریم
تهران- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه مهاجرت از کابل مسی به فیبر نوری حدود یکصدسال طول کشید، گفت: از هم اکنون باید ارتباطات آینده نگر برای ۱۰۰ سال آینده باید در دستور کار باشد.
سههزار روستانشین ایلامی از اینترنت پرسرعت بهرهمند شدند
ایلام -مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت که در نیمه نخست امسال، ۱۶ روستای استان با ایجاد ۱۰ سایت جدید و ارتقای سه سایت موجود، به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل شده و بیش از سه هزار نفر از اهالی این مناطق از خدمات نوین ارتباطی بهرهمند شدند.
چند ماهواره سبک از مجموعه «شهید سلیمانی» امسال به فضا پرتاب میشوند
تهران- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در دولت چهاردهم تمرکز این وزارتخانه بر پرتاب های هدفمند و ارایه خدمات موثر در این زمینه به مردم است، گفت: امسال چند ماهواره سبک از مجموعه ماهوارهای «شهید سلیمانی» به فضا پرتاب می شود.
حملات دیداس در جنگ اخیر تا ۴۰۰ گیگابایت بر ثانیه رسید/ کاهش حملات سایبری
تهران- معاون وزیر ارتباطات و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان اینکه از دو روز قبل از جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی به کشورمان حملات گسترده سایبری به کشور آغاز شد و تا دیروز ادامه داشت و حتی به ۴۰۰ گیگابایت در ثانیه رسید، گفت: از روز گذشته حملات سایبری کاهش شدید یافته و حتی در برخی موارد خاموش بوده است.
پیام مدیر مخابرات منطقه ایلام به مناسبت روز جهانی مخابرات و ارتباطات
پویاروز – مهندس نبی پور مدیر مخابرات منطقه ایلام ۲۷ اردیبهشت روز جهانی مخابرات و ارتباطات را تبریک گفتند
پارک اقتصاد دیجیتال ایلام؛ مکانی برای رشد فناوری و اشتغالزایی
ایلام- راهاندازی پارک اقتصاد دیجیتال در ایلام، تحولی بزرگ در عرصه فناوری و اشتغالزایی استان بهشمار میرود، این پارک با هدف آسانسازی راهاندازی شرکتهای کسب و کار نوآفرین (استارتاپها) و جذب نیروی متخصص، میتواند با شتاب ایلام را به یکی از مراکز برجسته اقتصاد دیجیتال در کشور تبدیل کند.