پنجشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۵ / بعد از ظهر / | 2026-06-25
تبلیغات
تبلیغات
کد خبر: 3964 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۴ | ارسال توسط :
۰
4
ارسال به دوستان
پ

تهران- رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی سفر رئیس جمهور به پاکستان را سبب تقویت ثبات، امنیت و منافع متقابل در منطقه عنوان کرد و گفت: تاکید دولت سیزهم تعامل و همکاری در زمینه‌های مختلف با همسایگان منطقه‌ای است.

وحید جلال زاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ما درباره سفر آیت الله ابراهیم رئیسی به پاکستان اظهار داشت: پاکستان از جمله کشورهای مهم در جهان اسلام است و یکی از راهبردهایی که دولت سیزدهم در این مدت پیگیری کرده، سیاست متوازن همسایگی و بهبود روابط با این کشور است.
وی با بیان اینکه روسای ایران و پاکستان همکاری‌های خوبی در این مدت با یکدیگر داشته اند، عنوان کرد: روسای جمهور دو کشور در سازمان ملل در مورد مسائل مرزی جلسات مهمی را برگزار کردند. همچنین دولت سیزدهم در بیش از دو سال گذشته نشان داده بر تعامل و همکاری در زمینه‌های مختلف با همسایگان منطقه‌ای تأکید دارد و اهمیت ایجاد روابط دیپلماتیک مستحکم و تلاش‌های مشترک را برجسته می‌کند تا ثبات، امنیت و منافع متقابل در منطقه تقویت شود.
رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به پاکستان در راستای ارتقای ظرفیت‌های حوزه‌های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی است، تصریح کرد: آیت الله رئیسی علاوه بر دیدار با نخست وزیر پاکستان قرار است به کراچی که به عنوان ایران کوچک نامیده می‌شود و لاهور که شهر اقبال لاهوری است، سفر کند که به طور قطع در حوزه ارتقای فرهنگ دو کشور و دیدار با مسلمانان اثرات قابل قبولی را شاهد خواهیم بود.
جلال زاده با بیان اینکه پس از عملیات وعده صادق و استقبال جهان اسلام از پاسخ جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی، پاکستان از جمله کشورهای حامی ایران بود، عنوان کرد: همانگونه که آیت الله رئیسی هم عنوان کرد، مردم پاکستان همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی، مظلومان فلسطین و غزه دفاع کرده‌اند و مردم در شهرهای مختلف این کشور آزادی قدس شریف را فریاد زده و مدافع حق و عدالت هستند.
وی مردم پاکستان را محب اهل بیت عصمت و طهارت دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان پاکستان به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بسیار ارادت دارند و در سفرهای متعدد به مشهد الرضا، این ارادت و علاقه مندی را نشان داده اند که این رویکرد بر توسعه روابط فرهنگی بین دو کشور می افزاید.
به گزارش ایرنا، آیت الله رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران امروز- دوشنبه – سوم اردیبهشت ماه – به دعوت رسمی همتای پاکستانی خود و در رأس هیاتی عالی‌رتبه از مقامات اقتصادی و سیاسی به پاکستان سفر کرد.
رئیس جمهور در این سفر ۲ روزه خود پس از استقبال رسمی از سوی نخست وزیر پاکستان، با محمد شهباز شریف دیدار خصوصی داشت و به اتفاق وی نشست مشترک هیات‌های عالی‌رتبه دو کشور برگزار شد.
آیت الله رئیسی در این سفر همچنین با آصف‌ علی زرداری همتای پاکستانی خود ملاقات می‌کند و قرار است در برخی شهرهای دیگر این کشور با علما، نخبگان، تجار و فعالان اقتصادی نیز دیدار و گفت‌ وگو کند.
سفر به شهر لاهور قلب فرهنگی پاکستان و شهر کراچی به عنوان قلب اقتصادی این کشور از دیگر برنامه‌های آیت‌الله رئیسی در ادامه سفر خود به پاکستان خواهد بود./ایرنا
منبع خبر ( ایرنا ) است و پویا روز | pooyarooz.ir در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر می‌دانید، خواهشمند است کد ( 3964 ) را همراه با ذکر موضوع به شماره  09120720761  پیامک بفرمایید.با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه پویا روز | pooyarooz.ir مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط پویا روز | pooyarooz.ir در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید